Wszystko o żabach w klasowym lapbooku

Life cycle of a Frog
Life cycle of a Frog
QR tej aplikacji
QR tej aplikacji

Frogs Jump Free
Frogs Jump Free
QR tej aplikacji
QR tej aplikacji

Frogs
Frogs
QR tej aplikacji
QR tej aplikacji

Frog Find
Frog Find
QR tej aplikacji
QR tej aplikacji

Dwudniowe zajęcia obfitowały wokół tematu żab. Ale po kolei:

 

zadanie 1:

Obejrzeliśmy film 3D "Od kijanki do żaby", wykorzystując aplikację "Life cycle of a Frog".  Na jego podstawie dzieci samodzielnie ułożyły ilustracje przedstawiające cykl rozwoju żaby. Dodaliśmy wspólnie opisy do poszczególnych etapów rozwoju. 

 

zadanie 2:

Wykorzystaliśmy wyżej wymienione aplikacje tabletowe i rozmaite strony internetowe by zrobić JEDEN KLASOWY WIELKI lapbook o żabach. Nie było łatwo, bo każdy z nas zajmował się innym zadaniem np. porównaniem kijanki i żaby, ciekawostkami, faktami, kiedy żaby rechoczą, znalezieniem informacji nt. muzeum żab, szukaniem odpowiedzi na wiele pytań. Pisaliśmy, wycinaliśmy, kleiliśmy, robiliśmy książeczki, zakładki, koperty. Mnóstwo działań!

 

zadanie 3:

Pani Ola przygotowała nam opisy "dziwnych" żab z różnych rejonów świata. Naszym zadaniem było odszukanie zdjęć w internecie i wykonanie rysunku. Pojawiły się takie stworki jak żaba pinokio, żaba kryształowa, żaba pomidorowa, żaba w spodniach z dżinsu... Korzystaliśmy z apki "Frog Find". Ta aplikacja jest bardzo bogata. Są zdjęcia i odgłosy żab, mapy kontynentów, na których występują. Jest nawet ludzka dłoń do porównania wielkości danego gatunku. 

 

zadanie 4: 

Wykorzystaliśmy "Frog Find", dzięki której poznaliśmy odgłosy żab, a różnią się one bardzo. Odbył się też mini koncert. Oczywiście udało nam się żabki naśladować.

 

zadanie 5:

Była też zabawa z aplikacją podobną do warcab. Zamiast pionków oczywiście żabki. Łamigłówka "Frogs Jump Free" - wywołała wielką radość i pozytywne emocje. Gra polega na przeskakiwaniu żabek przez siebie. Żabka przez którą przeskoczyliśmy znika. Aby przejść na kolejny poziom trzeba przeskoczyć przez wszystkie żabki. Żabki mogą poruszać się poziomo, pionowo i po skosie. 

 

Zdobyte wiadomości na temat cyklu rozwoju żab  zostały utrwalone dzięki grom (zamieszczone są poniżej). 

 

efekty zajęć: 

  • poznanie cyklu rozwoju żaby,
  • poznanie wielu gatunków żab zagrożonych wyginięciem,
  • kształtowanie umiejętności dokonywania porównań warunków życia na przykładzie żaby i kijanki,
  • kształcenie logicznego myślenia przez obmyślanie strategii, przewidywania i ćwiczenie koncentracji uwagi (przeskakiwanka żabek),
  • zgodna współpraca przy wykonywaniu klasowego lapbooka,
  • czytanie ze zrozumieniem tekstów, opisujących wygląd żab i stworzenie podobizny na podstawie tekstu,
  • korzystanie z różnych źródeł informacji,
  • twórcza praca, wysoka aktywność i ZADOWOLENIE uczniów!!!

wykorzystane gry

żaba czy kijanka - autor Monika Walkowiak
żaba czy kijanka - autor Monika Walkowiak
cykl życiowy żaby - autor Jolanta Okuniewska
cykl życiowy żaby - autor Jolanta Okuniewska

etapy rozwoju żaby - autor Jola Okuniewska
etapy rozwoju żaby - autor Jola Okuniewska
Rozpoznasz?
Rozpoznasz?

podsumowanie zajęć

Utrwaliliśmy wiadomości o żabach korzystając z aplikacji SharpMindMap. Wykonaliśmy mapy myśli. Cztery grupy, a każda miała inne zadanie:

 

1.     Kijanka – cechy i warunki życia.

2.  Żaba – cechy i warunki życia.

3.  Cykl rozwoju żaby.

4. Porównanie żaby i kijanki.