42. Metryczka lektury

aplikacja InstaShape
aplikacja InstaShape
QR tej aplikacji
QR tej aplikacji

szkic
szkic
QR tej aplikacji
QR tej aplikacji

Uczniowie mieli sami przeczytać lekturę. Niestety inne drugie klasy szybciej ją wypożyczyły. Rodzice zorganizowali cztery egzemplarze. Mieliśmy omawiać tylko pierwszy rozdział "Cudaczka Wyśmiewaczka", ale książka tak się podobała, że codziennie czytam dzieciom dwa rozdziały. Uczniowie wykonali podobiznę bohatera według własnego pomysłu i wybranej techniki plastycznej. Zrobili zdjęcia, które edytowali w aplikacji dodając ramki. A potem wykonali metryczkę lektury w nowo odkrytej i już ulubionej aplikacji szkic. 


efekty zajęć:

  • utrwalenie pisowni nazwisk i imion z wielkiej litery,
  • poprawna pisownia tytułu - w cudzysłowiu, 
  • wykorzystanie nabytych wcześniej umiejętności do edytowania zdjęć, 
  • utrwalenie zawartości metryczki lektury,
  • rozwijanie wyobraźni plastycznej podczas rysowania głównego bohatera wg własnego pomysłu. 

42. Dni Bezpiecznego Internetu

Comics Head Lite
Comics Head Lite
QR tej aplikacji
QR tej aplikacji

QR - poprowadzi do strony z poradnikiem pt. "Elementarz dla dzieci - oswajanie sieci". Materiał do pobrania. 

Comics Meme  Creator
Comics Meme Creator
QR tej aplikacji
QR tej aplikacji

Obejrzeliśmy bardzo śmieszne dwa odcinki z cyklu "Owce w sieci" zamieszczone na http://pl.sheeplive.eu/. Były to filmy pt. "Papla" oraz "Bez kożuszka". Filmiki w jasny sposób tłumaczyły, jak należy postępować, by nikogo w internecie nie obrazić, jak publikować zdjęcia, jak zachować bezpieczeństwo w sieci. 

Wykorzystaliśmy PORADNIK pt. "Elementarz dla dzieci - oswajanie sieci". Otworzył się nam w aplikacji Polaris Office.  Przeczytaliśmy informacje dotyczące cyberprzemocy w szkole Kuby (głównego bohatera). Potem czytaliśmy ze zrozumieniem tekst z lukami, który musieliśmy uzupełnić wybierając wyraz z listy. Część zadania przepisaliśmy do zeszytu. 

A na koniec czekała nas atrakcyjna praca z wybraną aplikacją, w których tworzyliśmy scenki komiksu, związane z bezpieczeństwem w sieci. 


efekty pracy:


wykorzystana gra

nasze prace