5. Kropkujemy w tablecie

Quiver - 3D Coloring App
Quiver - 3D Coloring App
QR tej aplikacji
QR tej aplikacji

Download
znacznik do aplikacji colAR mix specjalnie przygotowany na Dzień Kropki
do aplikacji colAR.pdf
Adobe Acrobat Document 1.6 MB

15 września 2014 r.  to Międzynarodowy Dzień Kropki. Święto kreatywności, odwagi i talentów dzieci. Wzięło w nim udział ponad milion szkół z całego świata, z 68 krajów. MY TEŻ! O święcie kropki w naszej klasie i wielu atrakcjach szerszy opis tutaj

QR do puzzli
QR do puzzli

Tak naprawdę uczniowie nie wiedzieli czym jest Dzień Kropki. Wszelkie me przygotowania do tego dnia były wielką tajemnicą. Zeskanowany kod QR poprowadził uczniów do strony, gdzie były przygotowane puzzle pt. "Bohaterką dnia jest...".   

Jedną z atrakcji tych cudownych wydarzeń było wykorzystanie aplikacji colAR mix. Uczniowie  w formie piktogramów rysowali na znaczniku symbole odzwierciedlające ich talenty i umiejętności. Pojawiły sie kredki, piłki, pędzle, farby i instrumenty muzyczne. Jakiż był ich zachwyt, gdy uruchomili aplikację! Okazało się, że jest ona w formie 3D. Ustawienia pozwalały zobaczyć pracę jako ruszającą się bryłę. 


efekty zajęć:

  • dostarczenie pozytywnych emocji podczas pobytu w szkole, 
  • dostrzeżenie różnic między kołem jako figurą płaską, kulą jako bryłą, 
  • nauka przez zabawę. 

Matematyka w tablecie

Clock learning
Clock learning
Math4kids
Math4kids
QR tej aplikacji
QR tej aplikacji
QR tej aplikacji
QR tej aplikacji

Sklep Play oferuje wiele gier edukacyjnych. Jedną z nich jest Math4kids. Gra posiada 4 poziomy odpowiadające działaniom matematycznym. Uczniowie wykorzystali dodawanie i odejmowanie. Byli też tacy, którzy wybrali mnożenie. Dzieci bez kłopotów wykonywały obliczenia.

Ciekawe były poziomy, w których wykorzystano piktogramy zwierząt: białej owcy odpowiadała liczba 1, owcy z czarną mordką - 5, zaś kurze - 10. Zadania bardzo zainteresowały uczniów. Każdy w swoim tempie rozwiązał je poprawnie. 

 

Interaktywny zegar posłużył do odczytywania i wyznaczania pełnych godzin zegarowych. Przy okazji uczniowie sprawdzili, czy rozumieją pojęcia: wcześniej, później, południe. 

 

efekty zajęć:

  • doskonalenie rachunku pamięciowego podczas dodawania i odejmowania, 
  • kształcenie logicznego myślenia przy wykorzystaniu piktogramów zwierząt,
  • utrwalenie umiejętności odczytywania wskazań zegara oraz zaznaczania podaj godziny,
  • rozumienie pojęć typu: o 2 godziny wcześnie, o 3 godziny później, południe. 

Instrument w tablecie

ksylofon
ksylofon
QR tej aplikacji
QR tej aplikacji

Ksylofon to instrument muzyczny, zwany potocznie "cymbałkami". 20 sztuk dzwonków trudno zgromadzić, ale od czego jest tablet. 

Graliśmy gamę C-dur. Poznaliśmy nazwy literowe odpowiadające solmizacyjnym. Uczyliśmy się grać fragmentu znanej piosenki "Wlazł kotek..." z kolorowych nut. 


efekty zajęć:

  • poznanie nazw literowych gamy C-dur,
  • utrwalenie nazw solmizacyjnych tej gamy,
  • nauka grania kilku taktów prostej piosenki, 
  • kształtowanie potrzeby wspólnego muzykowania,
  • rozbudzenie zainteresowania muzyką. 

Trochę geometrii

klocki dla dzieci
klocki dla dzieci
QR tej aplikacji
QR tej aplikacji

W zeszytach ćwiczeń z matematyki zdarzają się zadania, by przenieść obrazek na większą siatkę. Uczniowie wykonali takie samo ćwiczenie tylko w tablecie. Aplikacja spodobała się uczniom. Prosta i czytelna grafika. Przeniesienie elementów zajęło trochę czasu, ale dzieci nie były znużone. 


efekty zajęć:

  • wykonywanie czynności umysłowych związanych z rozwiązywaniem zadania, 
  • praktyczne stosowanie zdobytej wiedzy (przeliczanie kwadratów siatki, przenoszenie odpowiedniego elementu),
  • rozpoznawanie strony lewej i prawej od wyznaczonego elementu.